ATOMIUM

JSME PRODEJCEM PŘÍRODNÍCH ADITIV ATOMIUM, JE MOŽNÉ U NÁS ZAKOUPIT CELÝ SORTIMENT.

VÍCE O PRODUKTU V NÁSLEDUJÍCÍCH ŘÁDCÍCH 🙂

TRIBOTECHNICKÁ LÁTKA ATOMIUM. CO TO JE?

Atomium je tribotechnická látka, která obsahuje neutrální recepturu automobilové chemie. Technologie Atomium využívá jedinečné vlastnosti přírodních minerálů za účelem obnovy opotřebených třecích součástí motorů, převodovek, palivových čerpadel, hydraulických posilovačů řízení a dalších mechanismů vozidel a průmyslových zařízení. Technologie Atomium optimalizuje styk třecích dvojic u součástí motoru, což vede ke zlepšení technických parametrů, které mohou znovu dosáhnout jmenovitých hodnot.

Nový motor má v oblastech tření zformovánu novou vrstvu a jmenovitým vůlím antifrikční vlastnosti technologie Atomium™ zajistí snížení třecích ztrát, tj. zvýšení mechanické účinnosti. To pak snižuje spotřebu paliva, zvyšuje výkon a odezvu motoru na sešlápnutí plynu. U nových i starších motorů je však nejdůležitější, že vlastnosti technologie Atomium™ umožňují prodloužit životnost a odložit generální opravu o 50–150 tisíc km. V případě jemného zacházení s vozem lze dokonce s pomocí technologie Atomium potřebu generální opravy úplně eliminovat.

Tribotechnická látka Atomium se vyznačuje vlastnostmi v následujících funkčních kategoriích:

  • antifrikční (snižující třecí ztráty),
  • proti opotřebení (snižující intenzitu opotřebení),
  • proti otěru (zvyšující mez zatížení třecích ploch).

Pokročilá technologie Atomium je navržena s cílem obnovit opotřebené třecí plochy a optimalizovat vůle u opotřebených třecích dvojic v různých mechanismech. Aditiva Atomium se přidávají do běžných maziv a olejů, které pak působí jako nosič pro přenos aditiv Atomium na třecí plochy, a používají se v běžném provozu automobilových motorů a mechanismů.

Tribotechnické látky Atomium se v základu skládají z vyvážené kombinace speciálně rozemletých minerálů, vrstvených křemičitanů (hadec, chlorit apod.) Kromě minerátů obsahuje Atomium™ také základní nosič: 99,9–95% minerální olej žluté barvy bez aditiv. ATOMIUM AGSB™ a ATOMIUM HPS™ používají jako nosič červený olej ATF (kapalinu do automatických převodovek) typu Dexron.

Chemické složení aditiv Atomium a technologie jejich přípravy jsou výsledkem 20letého vývoje, který stále pokračuje ve snaze dále zvyšovat efektivitu a reagovat na změny v konstrukci motorů a provozní podmínky třecích součástí.

Složky jsou pečlivě vybírané a laboratorně testované na třecích zkušebních stavech a ložiskových stojanech. Každá dávka je po skončení výroby podrobena kontrole jakosti.

ROZDÍL MEZI TRIBOTECHNICKÝMI LÁTKAMI ATOMIUM A BĚŽNÝMI ADITIVY DO MOTOROVÉHO OLEJE

Maziva Atomium:

  • Mají schopnost obnovit třecí plochy (zfmorováním ochranné vrstvičky o tloušťce až 15 mikronů) a optimalizovat geometrii třecích ploch.
  • Ochranné vrstvičky mají značnou schopnost zachytávání oleje – drží jej tak na třecí ploše mnohem silněji než obvykle, což mění režim tření z polokapalinného na hydrodynamické (funkční olejový klín).
  • Přinášejí dodatečný účinek v podobě schopnosti zachování třecích parametrů i po výměně oleje, protože ochranná vrstvička se neopotřebí tak rychle. Rychlost opotřebení vrstvičky už bez přítomnosti aditiv Atomium™ je 1,5–3krát nižší než opotřebení neošetřeného základního kovu (závisí na konstrukci, opotřebení a podmínkách provozu daného mechanismu).
  • Jsou chemicky neutrální ke všem látkám, s nimiž mohou přijít do styku, což zaručuje bezpečný provoz ve všech agregátech a mechanismech (za předpokladu aplikace v souladu s pokyny).

OBLASTI POUŽITÍ ADITIV ATOMIUM

Oblasti použití aditiv Atomium se dělí na dvě skupiny:

  • osobní automobily, přeprava osob, těžká vozidla a speciální technika;
  • průmyslové aplikace.

První oblast použití zahrnuje všechny typy osobních a nákladních vozidel, těžká vozidla pro stavebnictví a veškerou speciální techniku. Atomium se aplikuje do následujících součástí a mechanismů:

  • spalovací motory všech objemů a typů, dieselové generátory;
  • valivá a kluzná ložiska, homokinetické klouby;
  • automatické i manuální převodovky a redukční převodovky;
  • vysokotlaká palivová čerpadla (HPFP);
  • hydraulické pohony a hydraulické posilovače řízení.

Aplikace Atomium v těžkém průmyslu zahrnuje:

  • všechny typy transportních mechanismů, které se používají ve výrobě;
  • těžká a speciální zařízení;
  • těžké dieselové motory (včetně železniční a námořní dopravy), dieselové generátory;
  • strojní zařízení;
  • pístové a šroubové kompresory;
  • ozubené převody, multiplikační převody a redukční převodovky;
  • valivá a kluzná ložiska;
  • hydraulické systémy, zdviže, lisy, akční členy, manipulátory;
  • vodítka transportních mechanismů a jiné součásti mazané plastickými mazivy.

 

ATOMIUM JE PRODUKT AUTOMOBILOVÉ CHEMIE PŘÍRODNÍHO PŮVODU. JAK FUNGUJE?

Podle principu fungování nejsou tribotechnické látky Atomium v přísně technickém smyslu aditivy ani pomocnými látkami do maziv a olejů, protože jejich funkcí není jen zlepšovat vlastnosti základních produktů, se kterými se mísí. Aditiva Atomium reagují s kovovými povrchy součástí a mechanismů motorů v místech styku (na třecích plochách).

Tribotechnické látky Atomium usilují o lepší energetickou bilanci dvojice třecích součástí. Technologie Atomium tedy funguje jako katalyzátor nebo iniciátor procesu přizpůsobení dvojice třecích součástí + maziva.

Produkty automobilové chemie Atomium přispívají ke zformování nové vrstvičky třecí plochy na bázi kovové krystalové mřížky. Za provozu v přítomnosti aditiva Atomium postupně dochází k vytváření vrstviček na úrovni jednotlivých atomů. Proto se Atomium může po právu nazývat nanotechnologií.

Vlastnosti zformované struktury (tj. tloušťka, poréznost, mikrotvrdost, schopnost zachytávání oleje) jsou dány provozními podmínkami třecího mechanismu.
Na pohled vrstvička vypadá jako šedý, dokonalý zrcadlový povrch. Ve skutečnosti jde o ultramikroporézní strukturu, která se vyznačuje vyšší pevnosti, a co je důležitější, také lepší schopností zachytávání oleje. Výsledkem je jedinečná sada vlastností třecí plochy, mechanismu a potažmo i celého motoru.

PRŮBĚH FORMOVÁNÍ VRSTVY

Průběh formování ochranné vrstvy na třecí ploše po ošetření technologií Atomium lze rozdělit do 3 fází:

1. fáze – příprava povrchu Třecí plocha podstupuje jemné čištění v místech, která byla dříve za provozu poškozená. Čištění probíhá v důsledku působení měkkého abraziva, které je součástí složení technologie Atomium;

2. fáze – zformování ochranné vrstvy Na připravené kovové ploše (z oceli či litiny) se formují nové vrstvičky krystalové struktury, která plynule navazuje na kovový substrát třecích součástí. Tato ochranná struktura roste vrstvičku po vrstvičce. Vlastním materiálem pro formování ochranné vrstvy je železo, které se nachází v mazacím oleji v podobě produktu opotřebení, a také látky obsažené v technologii Atomium.

3. fáze – dynamická regulace ochranné vrstvy Tato fáze odpovídá udržování parametrů ochranné vrstvy v rozmezí, které zaručuje optimální provozní podmínky při tření. Mezi tyto parametry patří tloušťka, poréznost, vlnitost, mikrotvrdost, drsnost povrchu apod. Už přítomnost mazivaAtomium v malém množství zajišťuje dynamickou (adaptivní) regulaci parametrů ochranné vrstvy. V této fázi prakticky nedochází k otěru styčných třecích ploch, protože ochranná vrstva již získala dostatečnou schopnost zachytávání oleje, a tření proto přejde do hydrodynamického režimu s minimálním otěrem.

DYNAMIKA FORMOVÁNÍ VRSTVY ATOMIUM

Obrázky níže znázorňují růst nové ochranné vrstvy na původní třecí ploše:

a) 600násobné zvětšení povrchu. Ra = 1–2 mikrony.
b) Povrch vzorku se začíná pokrývat novou strukturou.
c) a d) Původní povrch je téměř celý pokrytý novou strukturou (původní povrch lze spatřit pouze na pozadí).
http://suprotec.ru/frictions.jpg

Četné odborné posudky z automobilového průmyslu potvrzují, že maziva Atomium jsou schopna:

  • nabídnout jedinečnou příležitost k ochraně spalovacího motoru jakéhokoli typu, a také dalších mechanismů vozidla procesem CIP (čištění na místě) za běžného provozu;
  • po dvou až třech fázích ošetření zformovat ultrapevnou vrstvičku, která dokáže chránit motor před opotřebením i v nejnáročnějších situacích: nedostatek oleje, vysoké zatížení a velmi nízké či vysoké okolní teploty.

Pro majitele sportovních vozů představuje technologieAtomium jednoduchý a nenákladný způsob, jak zvýšit výkon motoru až o 10 % a přitom zachovat spotřebu a také zlepšit akcelerační schopnosti (při kompletním ošetření všech mechanismů přípravky Atomium).
Opatrnější majitelé zase mohou dosáhnout úspory paliva až 8 %. S průměrnou roční kilometráží 20–30 tisíc km to u motorů o objemu 1,3–1,6 l odpovídá úspoře až 250 litrů benzínu. U motorů s objemem 2,4–3,6 l činí úspora až 350 litrů za rok. Kromě spotřeby paliva a oleje lze ošetřenímAtomium prodloužit životnost motoru, zabránit nákladným opravám a omezit výdaje na náhradní díly a servis.

Technologie Atomium nepoškozuje žádné části ani mechanismy. U starších motorů po použití nejprve dojde k obnovení opotřebených ploch třecích součástí pomocí ochranné vrstvy, následně k obnově správné hodnoty komprese a potažmo ke snížení spotřeby oleje, který by se jinak spálil ve výfuku. Nová vrstvička podstatně snižuje třecí ztráty, a to díky svým jedinečným schopnostem zachytávání oleje. V důsledku toho klesá spotřeba paliva, zvyšuje se výkon a zlepšuje odezva na sešlápnutí plynu. Dalším přínosem je omezení hluku, vibrací a škodlivých emisí.

Co se týče nových motorů, i zde se na třecích plochách zformuje nová vrstvička (o tloušťce až 5 mikronů). Těchto 5 mikronů pak funguje jako bariéra proti opotřebení nových vložek válců a obrana před zhoršováním stavu třecích ploch. Díky antifrikčním schopnostem se dramaticky snižují ztráty třením, což následně zvyšuje mechanickou účinnost. U všech motorů, ať jsou staré nebo nové, tak dochází k poklesu spotřeby paliva, zvýšení výkonu a zlepšení odezvy na sešlápnutí plynu.

Nejdůležitějším přínosem je však vždy prodloužení životnosti motoru a možnost odložit generální opravu o 50–150 tisíc kilometrů.

Atomium není obyčejné aditivum, které se přidává do mazacího oleje. Je to látka, která spolupracuje s kovovou třecí plochou. Ve své podstatě je Atomium iniciátorem samoorganizujících se procesů v třecí soustavě. Jinými slovy spouští procesy, které posouvají průběh tření směrem k příznivějším podmínkám.

Z fyzikálního hlediska se to odráží tak, že v třecí soustavě se s pomocí technologie Atomium, vrstvičku po vrstvičce formuje nová plocha, která je z pohledu rychlosti klouzání, přenosu zatížení apod. pro daný uzel výhodnější.

Technologii Atomium lze použít k ošetření třecích ploch prakticky v libovolném agregátu, mechanismu či celku.

Share This